[Conférence] Labour and capital in African mineral production networks

Labour and capital in African mineral production networks [CRG Resource Extraction in Africa]

ecasogo smallConvenors:
    Robert Pijpers (University of Hamburg)
    Sara Geenen (University of Antwerp)
    Benjamin Rubbers (Université de Liège)

Location:
    Room 23 (University of Edinburgh’s Centre of African Studies)

Start time:
    13 June, 2019 at 8:45

Abstract:
Although largely overlooked in the recent literature, labour provides a useful entry point to study the connections and disruptions brought by mining capitalism. This panel aims to offer fresh insights on mining in Africa by studying labour in this sector in a historical and comparative perspective.

Site web : https://ecasconference.org/2019/panels#all

Marie Schnitzler vient de publier deux articles en anglais dans lesquels elle développe une approche anthropologique de la relation entre des personnes en situation de handicap et l'État, en Afrique du Sud.

L'Université de Liège et la Haute École de Namur-Liège-Luxembourg organisent, dès la rentrée 2020-21, un nouveau certificat proposant de repenser la place et la parole de l’enfant en contextes.